torsdag 25 december 2008

Sen december ingen snö.

Inomhustemperatur: 17,3 grader celsius. Lindrigt varmt. För tillfället sitter jag (förutom precis nu då) och läser första delen i Millennium-serien. Jag lovade mig själv att jag skulle få läsa om dem på jullovet, så det är vad jag gör.

Julklapparna bestod av 4 böcker, en dvd, en cd-skiva, två par strumpor, en kaffemugg, 3000 kr och ett presentkort på adlibris värt 500 kr som jag redan igårkväll förbrukade då jag beställde de återstående böckerna från önskelistan. Någon dag framöver ska jag även beställa resterande skivor och köpa en vattenkokare (som jag inte fick i år heller, vattenkokare har varit en stående programpunkt på önskelistor både till födelsedag och jul i flertalet år). När jag blir förmögen sen någon gång så ska jag även köpa två objektiv, en trådlös fjärrutlösare och en extern blixt till kameran, men det lär dröja.

Före nyår tänkte jag lägga ut årskrönikan här, men den är inte helt klar ännu. Frågan är om den ens blir klar, det är svårt att komprimera ett helt år till ett inlägg utan att det blir mastodontigt och tråkigt. Den som lever får se.

Nu ska jag återgå till min bok och min relativt varma säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar