torsdag 22 januari 2009

Ledig dag.

Barack Hussein Obama har blivit president, Anna Maria Östman har blivit sjuk. Nej, det är inte jättesynd om mig, men det onekligen lite dystert då man vaknar i en genomsvettig säng och med dreggelfläckar på huvudkudden. Hostmedicinen får en verkligen att sova som en klubbad säl, när man väl somnat dvs. Idag var jag hur som helst ledig och tänkte kompensera för dålig uppdatering genom att bjuda på en niotillfem-liknande en-bild-i-timmen-presentation av dagen hittills.

07.54: Vaknar av att telefonen ringer, kollar displayen men skiter i att svara. Folk som ringer och väcker en förtjänar ytterst lite respekt, förresten kan jag inte prata ordentligt på morgonen, jag låter som en man i övre medelåldern.


09.32: Här har jag släpat mig ner till tunnelbanan och påbörjar min färd...


10.01: Efter att ha klivit av i Skärholmen och bestämt mig för att gå till IKEA istället för att ta bussen. Langar en besviken min då jag inser att jag missat gratiskaffet.


10.16: Sedan återfinns jag mest här, sittandes i IKEA:s mest bekväma fåtölj, här vill jag bo.


10.33: Passerar förbi en spegel på väg mot...


10.56: ...FIKAPAUS!!


12.18: Väntar länge på IKEA-bussen som aldrig kommer, och åker istället med en annan buss till Fruängen. Därifrån tunnelbana hem.


13.16: Väl hemma brygger jag kaffe och sitter och beklagar mig i tystnad över vädret, som vilken annan pensionär som helst. Enda skillnaden skulle väl vara att jag tröttnar efter en stund och sjunger med till Håkan Hellström istället.


14.44: Efter kaffet släpar jag mig ut igen och köper en skitsnygg fotoväska, diskuterar länge med butiksbiträdet (som inte verkade ha så mycket att göra) om olika modeller och provade fram och tillbaka med olika storlekar. Bestämmer mig slutligen för en hyfsat liten modell och får 20 % rabatt (csn-kortet är bra till något).


NU: Nu är jag trött och tänkte powernappa en stund, alternativt läsa lite.

Nu är kamerans minneskort tömt, batteriet på laddning och allt är klart inför Umeå-resan imorrn. Det som inhandlades på IKEA idag var till Johan, och jag är världens snällaste lillasyster säger han, men jag kunde inte motstå mammon, så jag köpte en nackkudde till mig själv också, den blir bra att ha i bilen. Jag tycker inte så mycket om att åka bil, jag får så dåligt samvete, men jag tänkte att jag ska hålla mig sysselsatt mest hela tiden, så det ska nog gå bra. Haha, jag lånade dessutom några spelpojke-spel av en vän, så gissa vem som ska spela Mega Man på högsta volym i baksätet (spelmusiken är halva glädjen i Mega Man).

Över och ut!/Världens snällaste lillasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar