fredag 13 februari 2009

Sömndrucken förvirring

Hej! Nu tänkte jag whyna lite, typ klaga lite i ettor och nollor. Efter skolan idag gick jag hem och mådde lite halvbra och efter att ha suttit och frusit i typ en timme så gick jag och lade mig i sängen. Under täcket, med mössa och tjocktröja och tjocksockar. Det var typ vid halv tre-tiden. För en halvtimme sedan väcktes jag av att min mobiltelefon ringde, och att någon som jag inte minns namnet på frågade om jag kunde jobba. I ren förvirring (och kanske självbevarelsedrift) tackade jag nej och avslutade samtalet. Började fundera och kom fram till att imorgon måste vara idag, och hon frågade om jag kunde jobba typ precis nu. Kollade på klockan och fann att den var 16:32 och att jag skulle vara tvungen att äta frukost innan jag sprang iväg till skolan. Det tog säkert tio minuter att koppla att jag råkade somna när jag skulle värma mig och att jag också råkade sova i ca två timmar. Förvirringen sitter fortfarande i, för det känns inte som samma dag nu som det var innan jag somnade. Fan, jag som skulle köpa snowboardbyxor idag. Nu måste jag göra något för att få rätsida på dagen igen, typ borsta tänderna och sedan koka kaffe.


Denna förvirring firar vi med en bild som jag photoshoppade på den tiden då jag inte kunde använda photoshop. Nu blev ni förvånade va? "Har hon inte photoshop-kunskaperna medfödda?" Nej, det har hon inte, ty även solen har sina fläckar.

Note to self: Du klarar inte av att powernappa, så gör inte det.

2nd note to self: Det är fredag, det är fredag, det är fredag, fredag, fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar