tisdag 24 mars 2009

Why God why?

Jag valde nog fel gymnasieinriktning, och det känns ju värdefullt att veta när jag tar studenten om drygt två månader. Jag går samhällsprogrammet med mediaprofil, har hoppat av sammhällskursen och enligt ett test som jag gjorde i en högskoleguide så var jag sämst lämpad för media. Bäst lämpad var jag för vård, forskning och - håll i hatten - försäkringar. Men det som verkligen fick mig att inse att jag är malplacerad var då jag nyss såg några småvissna påskliljor och det första jag tänkte var att vakuolerna i växtcellerna förmodligen inte var så spänstiga längre.

Skolan har dessutom nära på dödat mitt fotointresse, vilket är synd. Igår på fotolektionen satt jag på golvet lutad mot en vägg och såg på Kenny Starfighter i min iPod istället för att hjälpa de pinsamt trögfattade mediaeleverna med ljussättningen (hur svårt kan det vara att rigga en blixt och mäta ljus?).

De här låtarna får mig att orka igenom dagarna:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar