tisdag 1 december 2009

Där jag vill vara.



Glad första december allihopa. Eller natt till december egentligen, hysterin har ju inte dragit igång riktigt än. Jag antar att jag växt ifrån de åren då jag älskade att tjuvstarta med julmusik redan i oktober, pynta hela mitt rum så fort mampappa tillät det och ständigt ha pepparkaksburken nära. Julen har mist lite av sin glans i mina ögon. Förra året hängde jag upp lite julgransglitter över skrivbordet, men det fick räcka. I år noterade jag inte ens halmkransen som satt fasttejpad på ytterdörren förrän mamma påpekade den.

Det var egentligen inte alls det här jag hade tänkt skriva om när jag klistrade in youtube-videon. Jag hade tänkt skriva en liten note to self om att sluta vara så bitter och att göra något åt mitt hår. Och min header, upptäckte jag också. Att jag ska klippa mig är bestämt, men - och här kommer den stora frågan - ska jag bleka till überblont igen eller ska jag färga/tona rött (edit: vi pratar alltså om en naturligt orange-röd-blond variant). What say you? Ni, mina medmänniskor; ser ju mer av mitt hår än vad jag gör. Bestäm! Alla måste svara. Alla ska med. Heppa.

3 kommentarer:

  1. Åh tack för dina snälla och gladgörande komplimanger! Svaret till hur jag får mina foton att se så analogt brusiga ut är att jag underexponerar i kameran, och sen överexponerar jag ofta i redigeringen, eller så pressar jag isot och har en snabb slutartid. Har en nikon d200 och jag tror att den bidrar en del också :)

    SvaraRadera
  2. Åh oj vad svårt. Det är himla fint med naturligröd färg men alltså du passar himla bra i riktigt blont. Himla svårt fråga! Men hm, jag röstar nog på att du ska testa det röda. Omväxling förnöjer!

    SvaraRadera
  3. Sv.ja det gör jag med! =D haha, kaffe alltid!

    SvaraRadera