måndag 1 december 2008

Jaha, då var det december då.

Hemmavid märks ingen större skillnad då min familj inte är så mycket för krimskrams. Julpynt känns bara överskattat och ivägen. De synbara skillnaderna är dock:
1. Elektrisk ljusstake ovanför tv:n
2. Diskret halm-krans fasttejpad på ytterdörren
3. Liten halmstjärna fastknuten i taklampan i köket
4. Julkalender i köket (dock är ingen lucka öppnad ännu)
5. Adventsljusstake i vardagsrummet (dock är inget ljus eldat ännu)

I mitt rum märks ingen skillnad alls, förutom att det är kallt som Zlatan. Förra året började jag lyssna på julmusik i slutet av oktober och blev otroligt opepp på julen lagom till att december började, i år vill jag helst hålla för öronen så fort någon börjar spela jul-låtar (med undantag för "Fairytale of New York" med Håkan Hellström och Plura Jonsson). Jag undrar vad som hänt under senaste året som fått mig att göra denna helomvändning. Jag kanske har tagit till mig tanken om enkelhet, jag hoppas det. Fast jag är ju materiell som få och har skrivit en lång lista till "tomten" (vi har btw aldrig haft tomte på julafton i min familj). Det är ungefär 50/50 mellan böcker och kameratillbehör, plus lite annat smått och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar