onsdag 31 december 2008

Årskrönika 2008


Januari:
Januari var en medioker månad, jag förbannade den bristfälliga så kallade vintern och saknade Josefine. Avlivade min "krukväxt" som jag haft sedan jag var sju och som nu inte fick plats i mitt rum längre efter att ha växt om mig med ca 20 cm.

Februari:
For till Romme med skolan, bojkottade alla hjärtans dag och var uttråkad i skolan. Frös ständigt. På sportlovet for jag till Idre och susade nerför backarna, drack te och bodde i det kallaste rummet med den bästa tjejen. Tog mitt ansvar som halv-aspirant och läste bibelord på onsdagsmässan.

Mars:
Återupptäckte sushi, vaktade hundar och barnarbetade på mammas 50-årsfest. Passade dessutom på att fylla 18 och fick en ostmacka med 18 ljus som aldrig slocknade. Någonstans här insåg jag också att om man är 178 cm lång, väger under 50 kg och tycker att man är tjock så är det någonting som inte står rätt till i huvudet, därför har jag sedan den övre vänstra bilden togs gått upp nästan 10 kg.

April:
Underläppen piercades och jag for till landet för att göra min plikt i form av räfsa-ihop-löven-till-små-högar-utklädd-till-bonde. Wayfarers och gula Converse införskaffades.

Maj:
Sista skol-rycket innan sommaren = massor av läxor & prov. En av de hittills bästa bilderna på mig togs (höger), storebror muckade och ägnade all tid åt att retas med mig. Årets mest lyckade klädköp genomfördes; en jättestor mysig flanellskjorta att leva i. Var på Skrattstock och såg på bra och mindre bra ståupp-komiker.

Juni:
Hade skolavslutning och påbörjade mitt livs kanske sista sommarlov. Josefine kom hem och firades med överraskningskalas. For på Peace & Love och stiftade nya bekantskaper, brände ansiktet och svettades ihjäl flera gånger om. Såg massor av artister/band och blev lyft över kravallen två gånger. Blev bestulen på dyrgripar i form av byxor, tracksuitjacka, starwarsjacka, alkohol och Tom & Jerry-kex.

Juli:
Fjällvandrade med mamma och pappa. Oturligt nog var det enda gången i somras som jag var sjuk (tog maxdos av 4 olika mediciner). Att fjällvandra med feberyra är inget jag rekommenderar, särskilt inte då det är antingen 30 grader, sol och vindstilla eller 5 grader, blötsnö/hagel och halv storm. For sedan iväg på lill-festivalen Rip It Up i Säffle som till 90 % bestod av fulla göteborgare, regn och "lite mer bas i monitorn, tack". Det var dock nice ändå, trots att jag sista morgonen vaknade i ett träsk och var tvungen att tömma skorna på vatten trots att de stått i tältet.

Augusti:
Picknickade och rökte vattenpipa med vänner och njöt i fulla drag av sommarlovets glada dagar. Köade utanför Zinkensdamm i flertalet timmar (9?) med Sara för att se Lars Winnerbäck, en bra dag. Klippte av mig håret innan skolan började.

September:
Vann en iPod shuffle och gjorde årets mest lyckade klädköp nr. 2 i form av t-shirt store-tisha. Tog någon form av time out/vilohelg på landet med familjen.

Oktober:
Mycket av oktober gick åt till läxor, men att se CK live på 44:an hanns ändå med. Mia fyllde 20 och pappa fyllde 50. Jag hade ångest och panik när resväskorna inte packade sig själva. Åkte till Egypten och älskade varenda minut.

November:
Åt några extra pepparkakor när Obama vann valet, satt sedan och grät till hans tal. Josefines födelsedag firades och jag hamnade för första (och förhoppningsvis sista) gången på äckliga mingelbilder. Jag agerade barnarbetare i köket på pappas 50-årsfest och gjorde noggranna studier på fulla vuxna.

December:
Så skoltrött som jag varit nu senaste månaden har jag nog aldrig tidigare varit. Slog förmodligen mitt egna julklappshandlarrekord när jag inhandlade alla gåvor samma dag till en kostnad av drygt 800 kr. Lagade fetgod julmat och firade med släkten. Blev sjuk och vaktade hundar och katter.
Status atm: SJUK, min röst är i princip borta och mitt huvud känns som sås.

2 kommentarer:

  1. April: Bilden på dig med wayfarerna är sjukt snygg va! nog för att bilden när du är i full gång med räfsandet är charmig må ja säga.

    Maj: Du och din bror är hemskt lika.

    Oktober: Jag älskar verkligen den där bilden längst till vänster, den är så himla fin. DU är fin.

    November: Åh bilden när du skrattar, fullkomligt bedårande! åh Åh!

    jag gillar dig, krya på dig! Hoppas tvåtusennio är året då vi ses! puss!

    SvaraRadera
  2. För varje månad blir det mer och mer tydligt:
    DU ÄR BÄST,
    sådeså

    SvaraRadera