tisdag 13 januari 2009

Om allt och inget.


Den gångna helgen var den bästa helg jag upplevt på riktigt, riktigt länge. Jag var så sjukt nervös i fredags så att jag knappt kunde tänka sammanhängande men samma kväll satt jag bredvid Borås-skogarnas sötaste tjej och skrattade medan Sweeney Todd skar halsen av sina kunder. Hur bra som helst. Under helgen hann vi även med att festivalpeppa (man måste börja i tid), gå på stan ("allting är så stort här") och en utekväll (Grattis Sigge, öva på dj:andet till nästa gång, va?).

Nu är helgen över och vardagsrutinerna har dragit igång igen, det dröjer till nästa lov och man måste gå upp tidigt varje morgon (well, inte riktigt varje morgon, men då och då). Igår jobbade jag till 22:30, det var jobbigt, men om jag vet något om jobb så är det att det förr eller senare innebär klirr i kassan och klirr i kassan betyder... ja, vad? Konsumtion; i form av objektiv, skivor, festivalbiljett till Emmabodafestivalen? Idag fick jag i alla fall min efterlängtade drös av böcker från adlibris:
Silverfisken av Sofia Rapp Johansson
Kent - Texter om Sveriges största rockband
Håkan Hellström - Texter om ett popfenomen
Halleluja liksom av Bob Hansson
Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket av Gunnar Ardelius
Storpack av Jan Stenmark

2009 skall bli läsandets år, hittills har jag läst två böcker, inte mycket att skryta med men vänta bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar