onsdag 14 januari 2009

Riktigt bra låtar går inte att spela sönder.

När jag var yngre ville jag inte lyssna på mina favoritlåtar på repeat, då jag var rädd att jag skulle tycka att låtarna blev uttjatade och att jag skulle tycka sämre om dem efteråt. På senare år har repeat-funktionen på mp3-spelare, iPods och iTunes blivit en av mina mest trogna följeslagare. För riktigt bra låtar går inte att spela sönder, de riktigt bra låtarna är outslitliga. Visst går det i vågor, vissa dagar är låtarna inte riktigt lika bra, men de mest spelade låtarna i mitt iTunes är också de låtarna som jag alltid kommer tillbaka till och älskar.

Jag ska ge er topp 15 från mitt iTunes, och även antalet spelningar på dessa (inom parentes):
Håkan Hellström - Det är så jag säger det (75)
Lars Winnerbäck - Tidvis (61)
Kent - Mannen i den vita hatten (16 år senare) (60)
Lars Winnerbäck - Strimmor (58)
Kent - Vad två öron klarar (57)
Norah Jones - Come away with me (52)
Håkan Hellström - Nu kan du få mig så lätt (51)
Kent - Chans (50)
Lars Winnerbäck - Timglas (43)
Lars Winnerbäck - Blåa ögon (42)
Bo Kaspers Orkester - Dansa på min grav (41)
Kent - Utan dina andetag (41)
The Smiths - There is a light that never goes out (38)
Lars Winnerbäck - Jag fattar ingenting (36)
Lars Winnerbäck - Fria vägar ut (35)

1 kommentar:

  1. typ hälften av de låtarna går på repeat hos mig, och för tankarna till dig.. min fina vääääään!

    SvaraRadera