lördag 14 mars 2009

Söndag 13.3.99

Jag tänkte på det hela dagen igår, men glömde att skriva det. Igår var det ju tio år sedan. "Söndag 13.3.99" alltså. (En Winnerbäck-låt.) Jag researchade dock och upptäckte att den 13/3-99 inte var en söndag, utan en lördag. Det var en liten besvikelse, men låten är lika bra för det. Det om detta.

För tillfället sitter jag och fryser och tittar ner på mina händer som har antagit en gul/vit/lila nyans, eller som Moa så glatt påpekade efter en historialektion då vi stadsvandrat och jag visade henne mina kalla händer: "Men gud, de ser ju ut som Laura Palmer i Twin Peaks, och hon är död. Haha, du har likhänder." Jag kände mig tvungen att granska min händer lite extra noga, men jag fann inga bokstäver under naglarna, som tur var. Lite spännande hade det dock varit, det hade det. "We got an R."


Och eftersom att Hanna har snott mitt "över och ut" så får jag väl nöja mig med att skriva typ ciao eller pussåkram eller arrrr, this be pleasin' to me eye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar