tisdag 10 mars 2009

Stormen efter lugnet.

Efter en åh, så välbehövd uppläxning igår så har det blivit dags att en gång för alla bita i det sura äpplet, ta tjuren vid hornen, bita i den sura tjuren och ta äpplet vid hornen. Så efter att ha skrivit den svidande sanningen på papper i form av planering och actionlist så återstod bara att ta fram spaden och börja gräva i detta Mount Everest av läxor som jag samlat på mig sedan mitten av höstterminen. Jag tror att jag har gjort ungefär två läxor sedan början av december månad, vilket innebär att jag har missat en del.

Förmodligen har en del fallit i glömska eller visat sig vara mindre viktigt, men hela morgonen/förmiddagen (jag gick faktiskt upp klockan 7 och satte mig och pluggade en timme före frukost) har jag fått en hel del gjort och jag börjar nästan tycka att det känns lite skönt att ha insett att högen inte krymper om jag inte tar tag i den. Så nu har jag så att säga facat the facts och börjat plugga igen. Det är fortfarande inte kul, men det är ett nödvändigt ont. Så dagens guldkaramell för tappert tjur-bitande går till *trumvirvel* MIG!! *cymbal* *applåder*


Jag ger mig själv 4 av 5 toasters. Kanonkul! Full fart!

2 kommentarer:

  1. HAHAHHAHAHA! du är helt otroligt rolig deu! fäm av fäm toasts!

    SvaraRadera
  2. Ge mig några brödrostar också, för fan, jag har pluggat varje dag i över en vecka. De senaste fyra dagarna nästan dygnet runt. :/

    SvaraRadera