söndag 29 mars 2009

Vårlängtan

Jag är ganska tillfreds med tillvaron trots allt. Ibland märks det att det börjar bli vår och sedan plötsligt så börjar det att snöa och slaska sig på marken. Det enda vårtecknet som tyder på att det säkert är vår är när kommunalarbetarna sopar bort gruset från trottoaren och det brukar de inte göra förrän det börjar bli försommar. Jag gläds åt att jag är gladare nu än vad jag var för ett år sedan vid den här tiden och jag längtar till den dag då man kan lämna jackan hemma och tjurskalligt hävda att det visst inte är för kallt utomhus. Till uteserveringar och picknickar i parker. Till doften av våt asfalt efter det första vårregnet. Och jag har gjort en spellista, till alla som vill ha. Svensk och spretig och man ska inte tolka någonting, bara lyssna och njuta. Och man måste ha Spotify förstås.

--> Svenskt och melankoliskt men ändå fint och vårigt. <--

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar