fredag 9 oktober 2009

Om mandelkubbar och LW

Jag har börjat sticka igen, för jag är både för tjock och för ful för att bli modell på samma agentur som snyggingen som jag hade planerat att göra toppmodellkarriär tillsammans med. Då framtidsplanerna grusats kan jag lika gärna resignera, börja leva som en pensionär och förbereda mig på att dö ensam. Idag har jag alltså stickat ett iPod-fordral, efter att ha börjat på två halsdukar men tröttnat och repat upp dem. Alltid en början.

Livet som pensionär verkar ganska soft om man bortser från mandelkubbarna som de alla envisas med att äta. Varför äter man frivilligt något som smakar som att andas in mjöl?

För övrigt så hämtade jag ut "tänk om jag ångrar mig, och sen ångrar mig igen"-boxen idag. Lars Winnerbäck, jag gillar det jag ser, och hör. Jag har suttit och klappat på den hela kvällen, bläddrat fram och tillbaka i boken och beundrat LP-konvolutet med stora ögon. Åh <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar